Page 6 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 6
STRATEJİK PLAN 2019-2022
BÖLÜM I: STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ VE MODELİ
Stratejik Planlama Süreci
Strateji Geliştirme Modeli
1.1 Stratejik Plan Geliştirme Süreci
Stratejik Planlama Ekibinin ilk toplantı konusu stratejik planlama sürecinin iyi yönetilmesi için çalışma
planının oluşturulması oldu. Bu kapsamda 28/06/2018 tarihinde Akreditasyon İzleme Komitesi ile birlikte
toplanan ekip çalışma planını oluşturdu ve onayladı.
Bu plana göre çalışmanın birinci bölümünde
01 Ekim - 31 Ekim 2015 : Üye ihtiyaç ve beklenti araştırması yapılması
01 Ekim – 15 Kasım 2015 : Dış Paydaşlar (Resmi Kurumlar, Sivil Toplum Kuruluşları, Birlikler, Odalar ve
Borsalar gibi kurumlardan temsilciler) üyeler ve Oda Meclisi ile anket yöntemi
kullanılarak fikir edinme çalışmaları yapılması,
01 Kasım – 15 Kasım 2018 : Personel ile fikir edinme çalışmaları yapılması,
15 Kasım -20 Kasım 2018 : İç ve Dış Paydaş geri bildirimlerinin analiz edilmesi
27 Kasım 2018 : Yönetim Kurulu ile paydaş analizi raporunun değerlendirilmesi ve temel
stratejilerin belirlenmesi
11 Aralık 2018 : Stratejik Planlama Ekibi tarafından hazırlanan 2019-2022 Dönemi II. Stratejik
Planın Yönetim Kurulunda görüşülmesi
18 Aralık 2018 : Stratejik Planlama Ekibi tarafından hazırlanan 2019-2022 Dönemi II. Stratejik
Yönetim Dönemi İş Planının Yönetim Kurulunda görüşülmesi
27 Aralık 2018 : Stratejik Planlanın Genel Sekreter tarafından oda meclisine sunulması ve II.
Stratejik Plan ve İş Planının yayınlanması
Paydaş Görüşlerinin Alınmasından Beklentilerimiz
Mevcut Yönetimimizin Dört yılı kapsayan görev sürecinde, hizmet alanımız olan Burhaniye ve Gömeç
ilçelerinde faaliyet gösteren üyelerimizin ihtiyaçlarını ve Oda’dan beklentilerini tespit etmek. Bu beklentilerin
mevcut kaynaklarımızı dikkate alarak uygulanabilir olanlarının hayata geçirilmesi için planlama yapmak.
İç paydaşlarımız olan meclis üyeleri, komite üyeleri ve personel ile Burhaniye Ticaret Odası’nın güçlü ve zayıf
yanlarını, fırsatlarını ve tehditlerini ele alarak, kurumu güçlendirmenin, etkin ve verimli hizmet verebilmenin
yöntemlerini tespit etmek.
Bu kapsamlı çalışmalardan sonra, Burhaniye Ticaret Odası’nın “2022 Vizyonunu” oluşturmak, stratejik
amaçlarını ve hedeflerini belirlemek.
Araştırma ve Analizler
Yukarıda stratejik planlama programına alınan araştırma ve analizler ile Burhaniye Ticaret Odası’nın iç ve dış
paydaşları ile yapılan görüş oluşturma çalışmaları ile mevcut durum araştırılarak kurumun iç ve dış faktörleri,
vizyonu, misyonu ve stratejik önceliklerine ilişkin paydaş görüşlerine ulaşılması planlandı.
www.burhaniyeto.org.tr Sayfa 6