Page 26 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 26
STRATEJİK PLAN 2019-2022
olumsuz etkilemektedir” tespitinde bulunulmaktadır. Bu tespitler Burhaniye için de geçerli olup, stratejik
planda dikkate alınmalıdır. GMKA ile işbirliği içerisinde uluslararası pazarları tanıma, ürün tanıtımı ve
pazarlaması konularında bilgilendirme çalışmaları yapılarak BTO üyelerinin dış ticaret kapasitesi
artırabilecektir.
Ayrıca Bölge Planında Bölgeye yüksek katma değer sağlama potansiyeli olan; Burhaniye Zeytinyağı, gibi
coğrafi işaret sahibi olan ürünlerin tanıtım faaliyetlerinin artırılması gerekmektedir tespitinde
bulunulmaktadır. Böylece zeytinyağı konusunda GMKA ile işbirliği içerisinde faaliyetler yürütülmesine imkan
tanınmaktadır.
Diğer yandan, Bölge Stratejik Planında “su ürünleri üretiminde ise bölgenin üretim potansiyeli etkin bir
şekilde harekete geçirilememiştir. Bunun için gerekli olan altyapı ve nitelikli insan kaynağı eksikliği başlıca
sorunlar arasındadır” tespitinde bulunulmaktadır. Bu tespit su ürünleri konusunda da GMKA ile işbirliği
içerisinde olmaya işaret etmektedir.
www.burhaniyeto.org.tr Sayfa 26