Page 29 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 29

STRATEJİK PLAN 2019-2022





              Faiz gelirleri
              Kira Gelirleri
              Menkul Kıymet Satış Gelirleri
              Kambiyo Gelirleri
              Sair Gelirlerden oluşmaktadır.
            Gider kalemlerimiz;
              Menkul kıymet satış giderleri
              Kambiyo giderleri
              Sair giderler
              Personel giderleri
              Dışarıdan sağlanan fayda ve hizmetler
              Basın ve yayın giderleri
              Sabit kıymetler gideri
              Kira giderleri
              Genel yönetim giderleri
              Seyahat ve yol giderleri
              Huzur hakkı giderleri,
              Şube ve temsilcilik giderleri
              Birlik aidatı, kanuni aidat, pay ve fonlar
              Eğitim ve fuar giderleri
              Bağış ve yardımlar
              Vergi, resim ve harçlar
              Faiz giderleri
              Finansman giderleri
              Arazi ve arsalar
              Binalar
              Tesis, makine ve cihazlar
              Taşıtlar
              Demirbaşlar
              Yapılmakta olan yatırımlar
              Haklardan oluşmaktadır.

            Bütçenin  hazırlanması  aşamasında,  kurumun  tüm  birimlerinden  stratejik  plandan  üretilen  iş  planlarına  ve
            süreç  hedeflerine  bağlı  olarak  bütçe  ihtiyaçları  sorulur.  Bölümlerden  alınan  talepler  yapılacak  işi  ile  ilgili
            gerekli  ise  fiyat  teklifleri  üzerinden  kabul  edilebilecek  teklifler  üzerinden  bütçeleme  yapılır.  Yıllık  iş
            planlarında yer alan mali tablolar bütçe çalışmaları sonrası gerekli ise güncellenerek taraflara bildirilir.

            4.1. Paydaş Analizi
            Bir kurumun stratejik yönetim anlayışı doğrultusunda uygulamaya geçmesi ve başarılı olması büyük ölçüde
            paydaşların katkı ve desteklerinin alınmasına bağlıdır. Odanın etkileşim içerisinde olduğu taraflar paydaşları
            oluşturur. Oda hizmet üretirken bunlardan yararlanır veya hizmet sunarken bunların ihtiyaç ve beklentilerini
            göz önünde bulundurur. Strateji, esas itibariyle, kurumu dış çevresiyle ilişkilendirmeyi ve böylece kurumsal
            başarıyı  çevresiyle  birlikte yönetmeyi  gerektirdiği  için  paydaş  analizi  strateji  geliştirmede  kritik  bir  öneme
            sahiptir.

            Burhaniye  Ticaret  Odası  şimdiye  kadar  gayrı  resmi  yaptığı  paydaş  çalışmalarını,  stratejik  yönetime  geçme
            kararı ile beraber resmileştirerek düzenli ve sistemli bir şekilde yapmayı kararlaştırmıştır. Bunun iki önemli
            yararı  olacağı  düşünülmüştür:  Paydaş  analizlerinin  bilimsel  yöntemlere  uygun  yapılmasının  mümkün  hale

            www.burhaniyeto.org.tr                                                                   Sayfa 29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34