Page 33 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 33

STRATEJİK PLAN 2019-2022






             Katılımcı üyelerin sektörel   1. Grup  2. Grup  3. Grup  4. Grup  5. Grup  6. Grup  7. Grup  8. Grup
             dağılımı
             (Meslek grubu bazında)      11       27       17       15      12       10       24       10

            4.3. GZFT Analizi
            Aşağıdaki tabloda kurumumuzun iç faktörleri ve dış faktörleri dikkate alınarak;
              Kurumun Güçlü Yanları
              Kurumun Zayıf Yanları
              Kurumun Sahip Olduğu Fırsatlar ve
              Kurumun Karşılaşabileceği Tehditler değerlendirilmiştir.

            Paydaşlarımız  bu  bölümde  kurumumuzun  yapısını  ve  genel  dış  şartları  dikkate  alarak  görüşlerini
            bildirmişlerdir.

            Bu bölümün değerlendirmesi Yönetim Kurulu tarafından yapılarak aşağıda tarif edildiği şekilde yapılmıştır.
              Kurumun Güçlü Yanları           : Geliştirilerek korunmalı
              Kurumun Zayıf Yanları           :  Uzun,  Orta,  Kısa  vadede  ve  acil  iyileştirilmesi  gereken  konular
                belirlenmeli.
              Kurumun Sahip Olduğu Fırsatlar   :  II.  Stratejik  yönetim  döneminde  amaçlarımıza  ulaşmak  için
                faydalanmak amacı ile dikkate alınması gereken unsurlar için stratejiler belirlenmeli, karar alınmalı.
              Kurumun Karşılaşabileceği Tehditler:  II. Stratejik yönetim döneminde amaçlarımıza ulaşmamızda engel
                teşkil  edecek  konular  dikkate  alınarak  önlemlerinin  alınması  yönünde  stratejiler  belirlenmeli,  karar
                alınmalı.

            Bu bölümde Burhaniye Ticaret Odası’nın yapısal özellikleri hakkında görüşler araştırılır.

            4.3.1. Güçlü Yanlar
             GÜÇLÜ YANLAR
            1.  İş ve yatırım ortamlarının yüksek ve temiz olması uygun ve yatırım yapacak kişi veya yatırımcıları olması
            2.  Her görüşten bireylerin aynı çatı altında oturup şehrimizin geleceği adına konuları tartışabildiğimiz bir
                ortam yaratması
            3.  Küçük ilçe olmasına rağmen çok büyük işler yapabilen ve çok aktif işlerde görev ve konum alabilen bir
                oda olması
            4.  Devlet kurumları ile iletişiminin iyi olması ve GMKA gibi kurumlar ile işbirliği yapması, yerel yönetimler,
                çevre odaları ve TOBB ile iyi ilişkileri olması, tüm STK ve resmi kurumlarla iyi ilişkiler kurulması
            5.  Üyeler ile iletişiminin iyi seviyede olması, Sürekli olarak üyeler ile irtibat halinde olunması, üyeleriyle
                aralarında hiçbir engel olmaması. Üye görüşmelerinin olumlu geçiyor olması
            6.  Tecrübeli personeli olması, Proje odaklı yeterli personel

            7.  Odaya ait kullanışlı binası olması, kira gelirinin bulunması.

            8.  Mesai, birikim ve enerjisini odaya kanalize etmiş başkan ve meclis başkanı ve üyeler olması
            9.  Genel sekreterin ve personelin hizmetleri zamanında ve kusursuz verebilmesi,

            10. Üyelerin sektörel dağılımının bölge değerlerinin ekonomiye kazandırılması için iyi ve yeterli olması


            www.burhaniyeto.org.tr                                                                   Sayfa 33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38