Page 31 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 31

STRATEJİK PLAN 2019-2022





            destekleme  ve  etkileme  gücünü  yansıtan  “paydaşların  etki  derecesi”  kıstas  olarak  alınarak  öncelikler
            sıralaması yapılabilir.

            BTO  yöneticileri  de  paydaşlarını  belirleyip  sınıflandırdıktan  sonra  “paydaş  önem/etki”    değerlendirmesi
            yaparak birincil derecede önemli paydaşlarını tespit etme yoluna gitmişlerdir.

            Paydaş Görüşlerinin Toplanması ve Değerlendirilmesi
            Stratejik plana yön vermesi için paydaş görüşlerinin toplanması için birçok yol ile yapılabilir: anket, çalıştay,
            odak  grup  toplantıları,  mülakat  vs.  araçları  kullanılabilir.  Odanın  faaliyet  gösterdiği  yerelin  özellikleri  ve
            stratejik  planın  geliştirilme  zamanı  göz  önüne  alındığında,  öncelikle  bir  anket  çalışması  yapılması,  anket
            sonucu elde edilen bilgilerin ışığında bir çalıştayın yapılması ve her iki çalışmanın sonuçları esas alarak ilgili
            çevrelerden kanaat önderleri niteliğine sahip kişiler ile mülakatların yapılması uygun bulundu.

            Bu doğrultuda, iç ve dış paydaşlara yönelik kapalı ve açık uçlu sorulardan oluşan anketler geliştirildi. Kapalı
            uçlu sorular katılımcıların kendilerine yönelik faaliyetlerine ilişkin memnuniyet derecelerini belirlemeye, açık
            uçlu  sorular  ise  kurumsal  gelişime  yönelik  olarak  formüle  edildi.  Diğer  bir  ifade  ile  kapalı  uçlu  sorular  ile
            mevcut durumun tespiti, açık uçlu sorular ile de eleştiri, öneri ve beklentilerin ortaya çıkarılması amaçlandı.
            Böylece hem niceliksel olarak odanın hizmetlerinden memnuniyet derecesi hem de niteliksel olarak geleceğe
            ilişkin perspektif ve önerileri alınması hedeflendi.

            Anket yoluyla elde edilen bilgiler ışığında, Burhaniye Ticaret Odası konferans salonunda “Paydaş Görüş, Öneri
            ve  Beklenti  Değerlendirme  Çalıştayı”  gerçekleştirildi.  Çalıştay  profesyonel  bir  moderatör  desteğinde
            gerçekleşti. Çalıştayda;
              Dış  çevrenin  genel  ve  özellikle  yerel  ekonomik,  politik,  sosyolojik,  teknolojik  ve  çevresel  bağlamları
                değerlendirilerek mevcut durumun tespiti,
              Dış çevrede gelişen eğilimlerin yerele ve odaya olumlu veya olumsuz (fırsat ve tehditler) yansımaları ve
                bu gelişmelere karşı nasıl bir yaklaşım sergilenmesi gerektiği,
              Odanın kurumsal değerlendirilmesi ve gelişime açık yanlarının belirlenmesi (güçlü ve zayıf yanlar),
              Oda misyon, vizyon ve çalışma ilkelerinin değerlendirilmesi
              Paydaşların odaya yönelik eleştiri, öneri, beklenti ve ulaşma kanalları,
              Oda  ile  potansiyel  işbirliği  alanları  ve  konuları  hususlarında  etkileşimli  bir  bikir  geliştirme  çalışması
                yapıldı.

            Çalıştaydan  elde  edilen  bilgilerin  stratejik  plana  işlenecek  hale  getirilmesi  amacıyla  yukarıda  belirtilen  alt
            paydaş gruplarının kanaat önderleri ile mülakat tarzı bir değerlendirme yapıldı.

            4.2.1. Dış Paydaş Analizi Sonuçlarının Değerlendirilmesi
            Dış  paydaşlara  yönelik  yapılan  anket,  çalıştay  ve  mülakat  sonuçları  özet  olarak  değerlendirildiğinde,  oda
            eylem ve yönetiminden yüksek bir memnuniyetin olduğu gözlenmektedir. Bunun 3 nedeni öne çıkmaktadır:
            1.  Önceki  yönetimlerin  yasal  mevzuatın  emrettikleri  ile  sınırlı  operasyonel  faaliyetler  ile  yetinmelerine
                karşın  mevcut  yönetimin  daha  vizyoner  veya  stratejik  faaliyetlere  görünür  düzeyde  ağırlık  vermesi.
                Yereli  veya  odayı  ilgilendiren  konularda  organizasyonlar  düzenleme,  sektörel  işbirliklerini  ve  ortak
                hareket etmeyi teşvik etme, yerele yatırım çekme, ihracatı teşvik etme, yerelin zenginliklerini ulusal ve
                uluslararası çevrelere tanıtma vs.);
            2.  Oda yönetiminin etkin yönetim becerisi ve iyi ilişkiler kurabilmesi (kamu-özel-sivil toplum kuruluşlarıyla
                birlikte  çalışma,  toplumsal  sorumluluk  bilinciyle  hareket etme,  ekip  çalışması  sergileme, odanın  etkin
                temsil  ve  tanıtımı,  gündemi  yakından  takip  ederek  oda  olarak  yerel,  ulusal  ve  uluslararası
                organizasyonlara katılma vs.)

            www.burhaniyeto.org.tr                                                                   Sayfa 31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36