Page 35 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 35
STRATEJİK PLAN 2019-2022
9. Oda üyelerinin odaya gerektiği kadar sahip çıkmaması
10. Oda ve ilçeyi profesyonel yeteri kadar olarak tanıtamaması
11. Üyeleri dış ticaret piyasasında başarılı olması için yönlendirmemesi
12. Kurumsal gücünü, tüm paydaşlar ve üyelerle iyi iletişim kurmak için kullanamaması
13. Yabancı ve dış sermayeyi ilçemize ve bölgemize çekebilecek cazip ve makul yatırım ortamı yaratmaması
14. Ekonomik piyasalardan dolayı üyelere ve esnafa girdiği dar boğazdan çıkması için odamızın imkanı
olmadığı için yardımda bulunamaması
15. Yer tahsisi ve arazi temini konularında sürecin sonuçlandrılamaması ve odanın buna katkı yapmaması
16. Ticaret gazetesine üyeliğimiz olsa da T.C. Kimlik numarası ile tüm ülke taramasını yapamıyor olmamız
17. Gömeç ve Burhaniye’nin fiziki olarak ayrı ilçeler olmasından dolayı entegre ve iletişimin zor olması
18. Mesleki eğitim kurumları ile bölgemizin ihtiyaçlarını karşılayacak işbirliklerini yeterince yapmaması
19. İçe dönük yapısı ve bölgenin üretim profilinin yeterince çeşitli olmaması
Bu bölümde kurumun etkilendiği çevresel faktörleri (kurum dışı etkiler) araştırılmaktadır.
4.3.3. Fırsatlar
FIRSATLAR
1. Turizm ve doğal ürünlerin daha da değerlendirilip faaliyete geçilebilir olması
2. Denizden ve Kaz Dağları’ndan yararlanılması
3. Doğadan ve ulaşımdan faydalanabilmesi
4. Güney Marmara Kalkınma Ajansı gibi kurulumların Projelere desteğinin olması
5. Tarıma elverişli bir bölgede yer alması.
Zeytinyağı gibi bölgeye has ve özellikle bir ürünümüz mevcuttur.
Turizmin ekonomiye katkı sağlayabileceği doğal güzelliklerimiz mevcuttur.
6. Ülkede mevcut olan kriz, fırsatlar üretebilir
İhracata yönelik hamleler yapılmalı.
Kur artışlarından bölgede bulunan kaynaklar değerlendirilmeli
7. İstanbul, İzmir, Bursa gibi büyükşehirlere yakınlığı,
Havaalanı olması
Yapılacak olan Çanakkale köprüsü
8. BTO bulunduğumuz bölgede yatırım ve gelişim için çok iyi bir yerde olup, devlet teşviklerinde
yaptırabilirse üyeleri ile birlikte tüm bölge halkı ekonomik olarak güç kazanacaktır.
9. Çevredeki zeytin üretimiyle ilgili zeytin ve zeytinyağında üretilen ürünlerin markalaşması sağlamak ve
desteği arttırmak (zeytin ve zeytinyağına bölge kodu oluşturulması gibi)
10. Profesyonel çalışma odaklı yaklaşımlar ile ilgili becerileri olması
11. İş gücünün artması ekonominin üretimi zorlaştırması depolama- soğuk hava deposu vb. Sağlayabiliriz.
12. Demografik yapısı ve kültürel gelişmişlik düzeyi
www.burhaniyeto.org.tr Sayfa 35