Page 35 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 35

STRATEJİK PLAN 2019-2022





            9.  Oda üyelerinin odaya gerektiği kadar sahip çıkmaması

            10. Oda ve ilçeyi profesyonel yeteri kadar olarak tanıtamaması
            11. Üyeleri dış ticaret piyasasında başarılı olması için yönlendirmemesi

            12. Kurumsal gücünü, tüm paydaşlar ve üyelerle iyi iletişim kurmak için kullanamaması

            13. Yabancı ve dış sermayeyi ilçemize ve bölgemize çekebilecek cazip ve makul yatırım ortamı yaratmaması
            14. Ekonomik piyasalardan dolayı üyelere ve esnafa girdiği dar boğazdan çıkması için odamızın imkanı
                olmadığı için yardımda bulunamaması
            15. Yer tahsisi ve arazi temini konularında sürecin sonuçlandrılamaması ve odanın buna katkı yapmaması

            16. Ticaret gazetesine üyeliğimiz olsa da T.C. Kimlik numarası ile tüm ülke taramasını yapamıyor olmamız

            17. Gömeç ve Burhaniye’nin fiziki olarak ayrı ilçeler olmasından dolayı entegre ve iletişimin zor olması
            18. Mesleki eğitim kurumları ile bölgemizin ihtiyaçlarını karşılayacak işbirliklerini yeterince yapmaması

            19. İçe dönük yapısı ve bölgenin üretim profilinin yeterince çeşitli olmaması

            Bu bölümde kurumun etkilendiği çevresel faktörleri (kurum dışı etkiler) araştırılmaktadır.
            4.3.3. Fırsatlar
             FIRSATLAR
            1.  Turizm ve doğal ürünlerin daha da değerlendirilip faaliyete geçilebilir olması
            2.  Denizden ve Kaz Dağları’ndan yararlanılması

            3.  Doğadan ve ulaşımdan faydalanabilmesi

            4.  Güney Marmara Kalkınma Ajansı gibi kurulumların Projelere desteğinin olması
            5.  Tarıma elverişli bir bölgede yer alması.
                  Zeytinyağı gibi bölgeye has ve özellikle bir ürünümüz mevcuttur.
                  Turizmin ekonomiye katkı sağlayabileceği doğal güzelliklerimiz mevcuttur.
            6.  Ülkede mevcut olan kriz, fırsatlar üretebilir
                  İhracata yönelik hamleler yapılmalı.
                  Kur artışlarından bölgede bulunan kaynaklar değerlendirilmeli
            7.  İstanbul, İzmir, Bursa gibi büyükşehirlere yakınlığı,
                  Havaalanı olması
                  Yapılacak olan Çanakkale köprüsü
            8.  BTO bulunduğumuz bölgede yatırım ve gelişim için çok iyi bir yerde olup, devlet teşviklerinde
                yaptırabilirse üyeleri ile birlikte tüm bölge halkı ekonomik olarak güç kazanacaktır.
            9.  Çevredeki zeytin üretimiyle ilgili zeytin ve zeytinyağında üretilen ürünlerin markalaşması sağlamak ve
                desteği arttırmak (zeytin ve zeytinyağına bölge kodu oluşturulması gibi)
            10. Profesyonel çalışma odaklı yaklaşımlar ile ilgili becerileri olması

            11. İş gücünün artması ekonominin üretimi zorlaştırması depolama- soğuk hava deposu vb. Sağlayabiliriz.

            12. Demografik yapısı ve kültürel gelişmişlik düzeyi


            www.burhaniyeto.org.tr                                                                   Sayfa 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40