Page 30 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 30

STRATEJİK PLAN 2019-2022





            gelmesi ve elde edilen dönemsel sonuçların karşılaştırmalara izin vermesi. Böylece, odanın paydaşları ile olan
            ilişkisi  ve  etkileşimlerinin  zaman  içerisinde  nasıl  bir  eğilim  gösterdiği  bilimsel  verilerin  ışığında
            değerlendirilmesi  mümkün  olabilecektir.  Stratejik  yönetime  geçmenin  amacı  ve  uygulamada  başarı  elde
            etmenin gerekleri göz önüne alındığında paydaş çalışmaları büyük önem arz etmektedir.

            Paydaşların Tespiti ve Öncelikle dirilmesi
            Paydaşlar ile etkileşim süreklilik arz eden bir süreçtir. Bundan dolayı paydaşların katılım ve katkılarının bütün
            zamanlarda yönetsel süreçlere dahil edilmesi başarılı bir yönetim için gereklidir. Bununla birlikte, her Dört
            yılda  bir  geliştirilen  stratejik  planların  yapılması  aşamasında  paydaşların  görüş,  öneri,  şikayet,  beklenti  ve
            odaya ulaşma kanallarını sistematik bir şekilde değerlendirmek önemli bir fırsat olarak görülmelidir.

            Bu  düşünceden  hareket  ile  BTO  yönetimi,  stratejik  yönetime  geçmenin  ilk  adımı  olan  stratejik  fikirlerin
            geliştirilmesi aşamasında paydaşların görüşünün alınmasına özel bir önem atfederek birincil derecede önemli
            paydaşları tespit etme, stratejik fikirlerini ortaya çıkarma ve dönemsel plana yansıtma yoluna gitmiştir.

            Paydaş analizleri dış ve iç olmak üzere iki çevreye yönelik olarak yapılmıştır

            Dış Paydaşlar: Dış paydaşlar, odanın faaliyetlerinden dolaylı olarak etkilenen veya odanın faaliyetlerinden
            etkilendiği  çevrelerdir.  Dış  paydaşlar  kamu,  özel  ve  sivil  toplum  sektörleri  olmak  üzere  oldukça  geniş  bir
            yelpazede faaliyet gösteren ulusal ve yerel kurum ve kuruluşlardan oluşmaktadır. Bu geniş çevrede BTO’nun
            doğrudan  yararlanabileceği  stratejik  önemdeki  fikirlerin  ortaya  çıkarılması  ve  işbirliği  olanaklarının
            belirlenerek  gerçekleştirilebilmesi  için  birincil  derecede  önemli  olan  paydaşların  tespiti  yoluna  gidilerek
            anlamlı sonuçlar elde edilmeye çalışılır.

            Dış paydaşlar kendi içerisinde ikiye ayrılır:
              Doğrudan  Yararlanıcılar/Etkilenenler/Etkileyenler  (Üyeler):  Odanın  ürettiği  ürün  ve  hizmetleri  alan,
                kullanan veya bunlardan yararlanan kişiler, müteşebbisler veya kurumlardır.
              Dolaylı  Yaralanıcılar/Etkilenenler/Etkileyenler:  Bunlar  odanın  faaliyetlerinden  etkilenen  veya  odayı
                etkileyen kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarıdır.

            İç Paydaşlar: Odanın faaliyetlerinin yönetilmesi sürecinde yer alan veya faaliyetlerinden doğrudan etkilenen
            oda içindeki kişi, grup veya ilgili/bağlı kuruluşlardır. Odanın çalışanları, yöneticileri ve meslek komiteleri iç
            paydaşları oluşturur.

            Paydaşlar bu iki kategoride sınıflandırıldıktan sonra daha alt gruplara ayrılması yoluna gidilerek daha özellikli
            görüş ve öneriler alınır.
              Kurum Çalışanları
              Meslek Komiteleri
              Meclis
              Yönetim Kurulu
              Komisyonlar ve Komiteler

            Odanın etkileşim içerisinde olduğu iç ve dış paydaşların alt gruplarının sayısı göz önüne alındığında, bunlara
            ulaşma ve fikirlerini yazılı (anket) ve sözlü (çalıştay) yollarla alma ve anlamlı bir değerlendirmeye tabi tutma
            zaman alıcı ve maliyetli olacağı için hepsine ulaşma yoluna gidilmesi gerekli değildir. Stratejik plan geliştirme
            amacına hizmet edecek ve bilimsel yaklaşıma uygun sonuçlar elde etmek için paydaşların önceliklendirilmesi
            yoluna  gidilmesi  daha  rasyonel  bir  yoldur.  Odanın  ihtiyaç  ve  beklentilerini  karşılama konusunda kurumsal
            önceliklerini yansıtan “paydaşların önem derecesi” ve paydaşların oda faaliyet ve hizmetlerini yönlendirme,

            www.burhaniyeto.org.tr                                                                   Sayfa 30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35