Page 36 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 36
STRATEJİK PLAN 2019-2022
4.3.4. Tehditler
TEHDİTLER
1. Düzgün bir plan çizilmeden ileriye yönelik planlı hareket edilmez ise çarpık yapılaşma veya yanlış
yatırımcıların doğabilmesi
2. Dış yatırımcıyı ülkemize çekecek ya da yeni yatırımcıların gönül rahatlığıyla iş yapabilmesi için mutlak
bağımsız olması gereken hukuk sistemimizin maalesef günümüzde şahısların keyfi kararları altında
bağımsızlığının yitirmesi, Aynı şekilde siyasi yönetim şekli
3. Odamızı tehdit eden tek faktör siyasettir.
4. Yerel yönetim
5. Ekonomik tehditler, ülkemizin ve küresel ekonomik yapının kırılganlığı
6. Ayvalık ve Edremit’in ün ve isim yapması, yatırımcılar için daha çekici olması. Buna karşılık
Burhaniye’nin marka olarak bilinirliğinin olmaması.
7. Her yönden lobi çalışmalarında hep yetersiz kalmamız.
8. Turizm ile ilgilenen tesislerin kendilerini yenileyememeleri.
9. Ulusal bazda bilinen yeterli markaların olmayışı.
10. Kurların birkaç önceye göre sürekli yüksek seyretmesi ve ani yükselme riski, geleceğin okunamaması
11. Ülke tarım politikası ve ekonomi politikasının zayıflığından kaynaklı ticari hayatta yaşanan ve
yaşanabilecek ciddi tehdit riski
12. İş gücünün bölgede az olması. Edremit ve Ayvalık’ın popüler olması, dolayısıyla ortada kalmış olmamız.
Turizm açısından düşük gelir grubuna hitap etmesi.
13. Ülkedeki ekonomik sıkıntılar oda üyelerine de yansıyor dolayısıyla bu durum oda aidat tahsilini
zorlaştırıyor.
14. Siyasi tehditler ve çıkarlar
İkili ilişkilerin olumsuzluklarını odaya mal etmek
Dış paydaşların odanın ekonomik durumunu bilmeden istekleri ve olumsuz cevaba karşılık
verdikleri tepki
15. Küçük bir ilçede yaşadığımız için siyasi baskılar ve dedikodulara maruz kalmaları.
VİZYON, MİSYON VE POLİTİKALAR HAKKINDA GÖRÜŞLER
Burhaniye Ticaret Odası’nın VİZYONU (Gelecekle ilgili Hayal Edilen Durum)
1. Bölgenin sosyal ve ekonomik yapısına yön vermede başrol oynamalı.
Üyelerini ve toplumu birleştirici rol almalı, bu bağlamda ekonomik ve kültürel konularda öncülük
yapmalı.
Ticaretle uğraşan üyelerinin birbirlerine kaynaşmasını sağlayacak projeler oluşturmalı.
BTO’nun daha birleştirici bir konumda yer alması,
BTO’nun herkesi bünyesine katması,
Burhaniye ve Gömeç işverenlerinin Türkiye ve dünya piyasalarına tanıtmak, sosyal ve ekonomik iş
imkanları sunmak
www.burhaniyeto.org.tr Sayfa 36