Page 36 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 36

STRATEJİK PLAN 2019-2022





            4.3.4. Tehditler

             TEHDİTLER
            1.  Düzgün  bir  plan  çizilmeden  ileriye  yönelik  planlı  hareket  edilmez  ise  çarpık  yapılaşma  veya  yanlış
                yatırımcıların doğabilmesi
            2.  Dış yatırımcıyı ülkemize çekecek ya da yeni yatırımcıların gönül rahatlığıyla iş yapabilmesi için mutlak
                bağımsız  olması  gereken  hukuk  sistemimizin  maalesef  günümüzde  şahısların  keyfi  kararları  altında
                bağımsızlığının yitirmesi, Aynı şekilde siyasi yönetim şekli
            3.  Odamızı tehdit eden tek faktör siyasettir.

            4.  Yerel yönetim

            5.  Ekonomik tehditler, ülkemizin ve küresel ekonomik yapının kırılganlığı
            6.  Ayvalık  ve  Edremit’in  ün  ve  isim  yapması,  yatırımcılar  için  daha  çekici  olması.  Buna  karşılık
                Burhaniye’nin marka olarak bilinirliğinin olmaması.
            7.  Her yönden lobi çalışmalarında hep yetersiz kalmamız.

            8.  Turizm ile ilgilenen tesislerin kendilerini yenileyememeleri.

            9.  Ulusal bazda bilinen yeterli markaların olmayışı.

            10. Kurların birkaç önceye göre sürekli yüksek seyretmesi ve ani yükselme riski, geleceğin okunamaması
            11. Ülke  tarım  politikası  ve  ekonomi  politikasının  zayıflığından  kaynaklı  ticari  hayatta  yaşanan  ve
                yaşanabilecek ciddi tehdit riski
            12. İş gücünün bölgede az olması. Edremit ve Ayvalık’ın popüler olması, dolayısıyla ortada kalmış olmamız.
                Turizm açısından düşük gelir grubuna hitap etmesi.
            13. Ülkedeki  ekonomik  sıkıntılar  oda  üyelerine  de  yansıyor  dolayısıyla  bu  durum  oda  aidat  tahsilini
                zorlaştırıyor.
            14. Siyasi tehditler ve çıkarlar
                  İkili ilişkilerin olumsuzluklarını odaya mal etmek
                  Dış paydaşların odanın ekonomik durumunu bilmeden istekleri ve olumsuz cevaba karşılık
                    verdikleri tepki
            15. Küçük bir ilçede yaşadığımız için siyasi baskılar ve dedikodulara maruz kalmaları.

            VİZYON, MİSYON VE POLİTİKALAR HAKKINDA GÖRÜŞLER
             Burhaniye Ticaret Odası’nın VİZYONU (Gelecekle ilgili Hayal Edilen Durum)

            1.  Bölgenin sosyal ve ekonomik yapısına yön vermede başrol oynamalı.
                  Üyelerini ve toplumu birleştirici rol almalı, bu bağlamda ekonomik ve kültürel konularda öncülük
                   yapmalı.
                  Ticaretle uğraşan üyelerinin birbirlerine kaynaşmasını sağlayacak projeler oluşturmalı.
                  BTO’nun daha birleştirici bir konumda yer alması,
                  BTO’nun herkesi bünyesine katması,
                  Burhaniye ve Gömeç işverenlerinin Türkiye ve dünya piyasalarına tanıtmak, sosyal ve ekonomik iş
                   imkanları sunmak

            www.burhaniyeto.org.tr                                                                   Sayfa 36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41