Page 40 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 40

STRATEJİK PLAN 2019-2022





            1.  BTO’nun kurumsal etkinliğini artırmak.
                  Burhaniye ve gömeç ilçelerinin ulusal ve ulslararası alanda duyulabilme
                  Bölgede yetişen doğal kaynaklarının pazarını sağlama
                  Bölge iş yaşamında yön verici olma
                  Üyelerine ve iş çevrelerine doğru yarar sağlama ve yatırım yaptırma konusuda rehberlik yapmak
                  Doğru pazar veya kurumlardan bilgi sağlama ve iş çevrelerini bilgilendirme
            2.  Burhaniye’nin en büyük sorunu olarak, Burhaniye’nin kendi ilçesi adına önemli konularda toplumsal
                bir bütünlük sağlayamaması, önemli projeler ve konuların elinden kaçıp gitmesine sebep olmaktadır.
                Benzeri konularda diğer ilçeler birlik oluştururken ilçemizdeki özellikle siyasi partilerin siyaset yapma
                adına  inatlarından  dolayı  olan  ayrışmalar  maalesef  ilçemizin  ileriye  gitmesinin  önüne  geçmektedir.
                Yönetim  kurulumuzun  siyasi  partileri  ziyareti  bu  açıdan  çok  önemlidir.  Benzer  konular  gündeme
                geldiğinde gerekirse tüm siyasi partiler arasında bir bağ ya da ortak bir noktada bulunup toplumsal
                uzlaşının  sağlanmasına  yardımcı  olmalı  ve  ilçemizin  eline  geçen  fırsatların  kaçmasına  mümkün
                olduğunca izin vermemelidir.
            3.  Turizme destek vermek. Yöresel ürünlerimizin tanıtımını yapmak. Üyelerine her türlü probleminde
                yanında olmak. Bilgilendirme – seminer ve fuar organizasyonları yapmak, Üyelerine krediler yönünde
                destek olmak.

             4. İlçemizin konumunun ve ekonomisinin daha güzel yerlere gelebilmesi için çalışmalar başlatmalı
             5. Burhaniye’yi turizm kendi yapmak kesinlikle yıllardır uğraştığı gibi zeytin ve zeytinyağı hayalinden
                vazgeçmesi Burhaniye’yi en iyi şekilde tanıtmak ulusal olarak Ticari hayatı iyileştirecek ve
                hareketlendirecek hususlar bulunup yatırımcıları çekebilmek.
             6.  Fuar hizmetlerine katkı sağlamalı. Her iş koluyla ilgili fuara gidilmeli. Profesyonel destek sağlamada
                faydalı olmalı. Bölgenin ekonomik kalkınmasını sağlamak için çalışma

             7.Burhaniye ve Gömeç tanıtması tanıtılması için yeni fikirler yeni objeler bulunması

             8.  Sanayi Sitesi, Ticari imar
             9. Üyelerle ve toplumla ilişkileri, aidiyet duygusunu perçinlemesi. Önemli projeler üretmeli. Lobi
                becerisini geliştirmeli. Fuar ve iş gezilerini daha fazla ( maddi olarak) desteklemek. Gerekirse farklı
                kaynaklar yaratılmalı. Marka yaratılmasına olanak sağlanmalı desteklenmeli.
             10. Turizm alanında körfez içindeki ilçelerden daha önde olması( 5 yıldızlı otel restoran, eğlence mekanı).
                Tarımsal markalaşmada bölge ilçelerinden bir adım önde olmalı. Nitelikli eleman yetiştirip şehir dışına
                ihraç edebilmeli bölgeye işsizliği azaltmalı. Topluma çalışma bilincini aşılayabilmeli.
             11. Zeytinyağı için coğrafi işaret alınması. Turizmden daha fazla gelir elde edilmesi. Üyeleri ihracata
                yönlendirme. İlçenin tanıtım (Ulusal ve Uluslararasında )
             12. Tarımsal projeler ile ilgili çalışmalara ağırlık vermek. Turizm potansiyeli nitelikli yönde arttırma
                çalışmaları.
             13. Burhaniye’mizi turizmde bir marka yapabilecek gücü olması. Zeytin zeytinyağında dünyaya
                pazarlamamızda öncü olması. Yurt dışındaki başarılı işlerin bizim ilçemizde yapılması için öncü olması
                gerekiyor. Bölgemizde yeterli sanayi ortamı ve üretim dükkânlarının çoğaltılması gerekir.
             14. Şehrimizle özdeşleşmiş herhangi bir sektörde en az 1. Yâda 2 ürünü marka haline getirmek.


            www.burhaniyeto.org.tr                                                                   Sayfa 40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45