Page 40 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 40
STRATEJİK PLAN 2019-2022
1. BTO’nun kurumsal etkinliğini artırmak.
Burhaniye ve gömeç ilçelerinin ulusal ve ulslararası alanda duyulabilme
Bölgede yetişen doğal kaynaklarının pazarını sağlama
Bölge iş yaşamında yön verici olma
Üyelerine ve iş çevrelerine doğru yarar sağlama ve yatırım yaptırma konusuda rehberlik yapmak
Doğru pazar veya kurumlardan bilgi sağlama ve iş çevrelerini bilgilendirme
2. Burhaniye’nin en büyük sorunu olarak, Burhaniye’nin kendi ilçesi adına önemli konularda toplumsal
bir bütünlük sağlayamaması, önemli projeler ve konuların elinden kaçıp gitmesine sebep olmaktadır.
Benzeri konularda diğer ilçeler birlik oluştururken ilçemizdeki özellikle siyasi partilerin siyaset yapma
adına inatlarından dolayı olan ayrışmalar maalesef ilçemizin ileriye gitmesinin önüne geçmektedir.
Yönetim kurulumuzun siyasi partileri ziyareti bu açıdan çok önemlidir. Benzer konular gündeme
geldiğinde gerekirse tüm siyasi partiler arasında bir bağ ya da ortak bir noktada bulunup toplumsal
uzlaşının sağlanmasına yardımcı olmalı ve ilçemizin eline geçen fırsatların kaçmasına mümkün
olduğunca izin vermemelidir.
3. Turizme destek vermek. Yöresel ürünlerimizin tanıtımını yapmak. Üyelerine her türlü probleminde
yanında olmak. Bilgilendirme – seminer ve fuar organizasyonları yapmak, Üyelerine krediler yönünde
destek olmak.
4. İlçemizin konumunun ve ekonomisinin daha güzel yerlere gelebilmesi için çalışmalar başlatmalı
5. Burhaniye’yi turizm kendi yapmak kesinlikle yıllardır uğraştığı gibi zeytin ve zeytinyağı hayalinden
vazgeçmesi Burhaniye’yi en iyi şekilde tanıtmak ulusal olarak Ticari hayatı iyileştirecek ve
hareketlendirecek hususlar bulunup yatırımcıları çekebilmek.
6. Fuar hizmetlerine katkı sağlamalı. Her iş koluyla ilgili fuara gidilmeli. Profesyonel destek sağlamada
faydalı olmalı. Bölgenin ekonomik kalkınmasını sağlamak için çalışma
7.Burhaniye ve Gömeç tanıtması tanıtılması için yeni fikirler yeni objeler bulunması
8. Sanayi Sitesi, Ticari imar
9. Üyelerle ve toplumla ilişkileri, aidiyet duygusunu perçinlemesi. Önemli projeler üretmeli. Lobi
becerisini geliştirmeli. Fuar ve iş gezilerini daha fazla ( maddi olarak) desteklemek. Gerekirse farklı
kaynaklar yaratılmalı. Marka yaratılmasına olanak sağlanmalı desteklenmeli.
10. Turizm alanında körfez içindeki ilçelerden daha önde olması( 5 yıldızlı otel restoran, eğlence mekanı).
Tarımsal markalaşmada bölge ilçelerinden bir adım önde olmalı. Nitelikli eleman yetiştirip şehir dışına
ihraç edebilmeli bölgeye işsizliği azaltmalı. Topluma çalışma bilincini aşılayabilmeli.
11. Zeytinyağı için coğrafi işaret alınması. Turizmden daha fazla gelir elde edilmesi. Üyeleri ihracata
yönlendirme. İlçenin tanıtım (Ulusal ve Uluslararasında )
12. Tarımsal projeler ile ilgili çalışmalara ağırlık vermek. Turizm potansiyeli nitelikli yönde arttırma
çalışmaları.
13. Burhaniye’mizi turizmde bir marka yapabilecek gücü olması. Zeytin zeytinyağında dünyaya
pazarlamamızda öncü olması. Yurt dışındaki başarılı işlerin bizim ilçemizde yapılması için öncü olması
gerekiyor. Bölgemizde yeterli sanayi ortamı ve üretim dükkânlarının çoğaltılması gerekir.
14. Şehrimizle özdeşleşmiş herhangi bir sektörde en az 1. Yâda 2 ürünü marka haline getirmek.
www.burhaniyeto.org.tr Sayfa 40