İHRACATÇILARA YENİ NESİL DIŞ TİCARET İSTİHBARATI EĞİTİMİ DÜZENLENDİ.

Burhaniye Ticaret Odası ve Edremit Ticaret Odası organizasyonu ile ihracatçı üyelerimize yönelik 09-10 Kasım 2017  tarihlerinde Yaman Koç Eğitim  Danışmanlık ve Araştırma Ltd. Şti. İşbirliği ve  Sayın Yaman KOÇ’un sunumu ile ‘YENİ NESİL DIŞ TİCARET İSTİHBARATI ‘ konulu eğitim Semineri gerçekleştirildi.

Başkan Sarıbaş ; İlçemiz ve  ülkemizin ihracat kapasitesinin artması için bizlere çok görev düşüyor. Bu bakımdan üyelerimize ihracatta yeni yol haritası için bu eğitimi düzenledik. Bu eğitim ile üyelerimizin dış ticaret potansiyellerinin ve ihracat bilgilerinin artacağına inanıyoruz. Artık , kendi içime kapanayım, kendi yağımda kavrulayım dönemi bitmiştir. Ülke olarak, yüksek milli gelire sahip olmak, ekonomik olarak bir kalkınma rampasına oturmak ve küreselleşen dünyada söz sahibi olabilmek için ihracatta da önde olmak gerekmektedir. Bu sebeple, Devlet Kurumlarına, STK’lara, her zaman olduğu gibi fedakar ve cefakar yatırımcılarımıza çok iş düşmektedir. Yani, küresel düşünmek, dünyayı bir pazar olarak algılamak ayrı bir önem arz etmektedir." dedi..

Burhaniye ve Edremit Ticaret odasına kayıtlı ihracatçıların katıldığı eğitimde 1994 yılından beri müşterilerine operasyonel istihbarat temelinde sürdürülebilir ve bütünlüklü stratejiler oluşturmaları için destek vererek terzilik usulü hazırlanmış operasyonel istihbarat sunan Yaman Koç Eğitim  Danışmanlık ve Araştırma Ltd. Şti. Kurucusu Yaman KOÇ “ Aşağıda yazılı konu Başlıklarında Dış Ticarette İstihbaratın Önemi ve Dış Ticaretin Püf Noktaları hakkında detaylı bilgiler verdi. Program soru cevap bölümünün ardından Katılımcı Sertifikalarının dağıtılması ile sonlandı.

  • TİCARİ BİLGİ – TİCARİ İSTİHBARAT GENEL TEORİK VE FELSEFİ YAKLAŞIM
  • TİCARİ BİLGİ VE İSTİHBARAT SİSTEMİ
  • NOKTA ATIŞI İHRACAT, (4 ana modül)
  • OLASI HEDEF PAZAR TESPİTİ UYGULAMASI
  • HEDEF PAZAR MATRİSİ HAZIRLANMASI OLASI HEDEF PAZAR TESPİTİ UYGULAMASI
  • HEDEF PAZAR MATRİSİ HAZIRLANMASI (katılımcılarla birlikte)
  • HEDEF PAZAR ANALİZİ (2. MODÜL)
  • HEDEF ÜLKELERDE YAPILACAK MÜŞTERİ/RAKİP İSTİHBARATI VE KAYNAKLARI
  • ÜRÜNÜNÜN MÜR MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
  • HEDEF FİRMALARIN BELİRLENMESİ (3. Modül)
  • FİRMA GÜMRÜK AKSİYONLARINA ERİŞİM (30 ÜLKE KONŞİMENTOLAR)
  • ÜRÜNÜNÜN HEDEF PAZARA OPERASYON PLANI
  • TİCARİ BİLGİ VE İSTİHBARAT KAYNAKLARI