SİGORTA ACENTALARI SEKTÖR TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİ
31 Ocak 2019 Perşembe günü Burhaniye Ticaret Odası Toplantı Salonunda Sigorta Acenteleri sigorta sektöründe yaşana sorunlar ve çözüm önerilerini değerlendirmek üzere sektör toplantısında bir araya geldiler.
Sektör toplantısında aşağıdaki Sorunlar ve Çözüm önerileri dile getirildi.
1) Sigortacılık faaliyeti yapabilmek için gerekli olan levha kaydına sahip olmayan ve sigortacılık ile ilgili belgesi olmayan kişilerin sigortacılık işlemleri yapması. (Örn: Emlak ofislerinin galerilerin, bazı marketlerin acente olmadıkları halde sigorta poliçeleri düzenlenmesi. )
Çözüm: Yetkisiz kişilerin sigortacılık faaliyeti yaptığının belgelenmesi, fotoğraflanması ve ilgili makamlara konu ile ilgili şikâyetlerin yapılması
2) UEDAŞ, TÜVTÜRK gibi kurumların sigorta poliçeleri düzenlemesi zaten sınırlı olan pastadan asıl pay alması gereken acentelerin yararlanamamasına yol açmaktadır.
Çözüm: Gerekirse tüm odalarda bu konular dile getirilip, lobi ve baskı oluşturularak herkesin sadece üzerine düşen görevi yapması gerektiği ile ilgili kamuoyu oluşturulması.
3) Araç satın alan kişilerin artık ruhsatlarını da noterlerden alması ile birlikte yapılması zorunlu olan trafik poliçelerinin yaptırılmaması. Poliçesi olmayan kişi herhangi bir kaza anında hem 3. Şahıslara karşı sorumluluğunu yerine getirmemiş oluyor. Hem de trafik poliçe üretimi azaldığından hasar payına göre bir sonraki yıl sigortalarda fiyat artışı yaşanıyor.
Çözüm: TOBB ve Hazine Müsteşarlığı ile gerekli yazışmalar yapılıp, sistemsel eksiklik ile ilgili bilgi verilerek gerekli düzeltmelerin sağlanması.
4) İl sınırı dışında faaliyet gösteren acenteler ile paylaşım yapılarak, poliçelerin o acentelere kestirilmesi.
Çözüm: Yerelde bulunan acenteler ile sık görüşmeler yapılarak güven ortamı oluşturulması, acentelerin aralarında aldıkları ortak kararlara riayet etmeleri, yapılması gereken etik ve ahlaki kuralların bu toplantılarda dile getirilmesi ve aksi davranış gösterenlerin sistemden ayıklanması
5) Bankaların kredi kullanan müşterilerine sigortaları kendilerinden yaptırmalarının zorunlu olduğunu söylemesi, verilecek faiz oranlarının buna göre ayarlanacağını bildirmesi, özellikle bazı banka çalışan ve müdürlerine bu konular ile ilgili yasal bir haklarının olmadığı, hatta müşteriye seçim hakkı tanımayarak suç işledikleri hatırlatılsa da şimdiye kadar sonuç alınamaması.
Çözüm: Öncelikle bu konuda ısrarcı olan banka personeli ve banka müdürü ile ilgili şikâyetlerin odanın çatısı altında kendilerine iletilmesi. Neticede bankalarda ticaret odalarının üyeleridir. Bu konuda bankalara müşteri sahibi olalım derken oda üyelerini kaybetmeyin baskısı yaratılabilir. TOBB veya Hazine Müsteşarlığı’nın ilgili bölümüne, bankaların haksız rekabet ortamı oluşturmadan, etik değer ve kurallara uyarak iş yapma zorunluluğu olduğu ile ilgili şikâyet yazıları yazılabilir.
6) İnternette bazı sigorta sitelerinden satın alınan oto poliçelerinin, aynı sigorta şirketinin acentelerinde daha yüksek fiyata kesiliyor olması.
Çözüm: ilgili konu belgelenip önce muhatap sigorta şirketine bildirilmeli. Daha sonrasında yine ilgili internet bazlı sigorta sitesi hakkında Hazine Müsteşarlığı’na haksız rekabete yol açmaktan suç duyurusunda bulunulmalıdır.
7) TOBB’nin Sigorta Acentelerinin bilinen sorunlarında etkisiz kalması, ilgili mevcut yasal düzenlemelere ilişkin konularda sahada yer almaması da mevcut sorunların artmasına yol açmaktadır.
Çözüm: Sigortacılık sektöründe yaşana ve son 3 yılda çığ gibi artan problemlere ilişkin farkındalık yaratılmalıdır. Örneğin TOBB bünyesinde yapılan toplantılarda mevcut sıkıntılar dile getirilebilir. Oluşan sıkıntı ve problemler TOBB( ye de mutlaka yazılı olarak iletilebilir. Sahaya çıkması için gerekli zorlamalar da yapılabilir.
8) Acentelerin devamlılığını sağlayabilmesi için kazanması gerekli olan komisyonların düşmeden, komisyon düşmeden iş yapmaya çalışan acentelerin iş kaybına yol açmadan poliçe düzenlemeleri gereklidir. Bu maddenin çözümü zaten içinde saklı olup, devamlılık ve Para kazanmak için ön şarttır.